loading...
ღღღ ۩۩๑رازهاى شيطان پرستان๑۩۩ ღღღ
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ hedayat εїз بازدید : 26 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)

عینک گوگل؛ جاسوسی لحظه به لحظه و آنلاین

بسم الله الرحمن الرحیم

عینک گوگل؛ جاسوسی لحظه به لحظه و آنلاین:

 

تجهیزاتی که سال‌های قبل تنها در فیلم‌های تخیلی دیده می‌شد اکنون هریک تبدیل به محصولی واقعی شده‌اند
ماه ها است که در مورد عینک گوگل خبرهایی به گوش می رسد. حالا این شرکت رسما اطلاعاتی در مورد پروژه اش منتشر کرده است و می توانید با Google Glass آشنا شوید. 
گجتی که در فیلم های تخیلی سال ها آن را می دیدیم، حالا در حال تبدیل شدن به یک محصول واقعی است. گوگل یک صفحه در گوگل پلاس برای این عینک ایجاد کرده و می گوید تعدادی از کارمندانش مشغول تست این کامپیوتر پوشیدنی هستند.
یکی از نکاتی که در تک تک سرویس های جدید کمپانی گوگل لمس می شود میل به تغییر شیوه زندگی به حالت مدرن است. هم اکنون این کمپانی پرده از پروژه شگفت انگیز و جدید خود یعنی عینک هوشمند بر می‌دارد. عینک های آنلاینی که می توانند بهترین گجت برای همراهی و کمک به شما و یا سازمان‌های جاسوسی باشند.
در فیلم های تخیلی حتماً تا کنون ابزارهای هوشمند بسیاری را مانند عینک ، ساعت مچی و … دیده اید که به نقش اول فیلم در رسیدن به هدف خود کمک می کنند. عینک هوشمند گوگل نیز قرار است به شما در انجام کارهای روزانه کمک کند با این تفاوت که منبع اصلی این عینک برای جمع آوری اطلاعات سرویس های دیگر گوگل و شاید اطلاعات موجود دیگر در اینترنت است. این عینک در حقیقت شامل یک نمایشگر برای نمایش محتوا به شما و یک سیستم تشخیص صدا و حرکت چشم است تا بتواند خواسته های شما را انجام دهد. تنها کافی است برای استفاده از اینترنت و کمک گرفتن از این دستگاه در کارهای روزانه خود در اینترنت صحبت کنید تا همه چیز برای شما انجام شود
عینک گوگل محیط اطراف شما را تحلیل کرده و در کارهای روزانه همه‌چیز تنها با یک نگاه انجام می‌شود
هنوز از طرف کمپانی گوگل اطلاعات زیادی درباره این عینک های هوشمند که یکی از محصولات فیزیکی گوگل هستند انتشار نیافته است اما با دیدن ویدئو انتشار یافته در سایت رسمی گوگل می توان حدس هایی از چگونگی کار این عینک و امکاناتی که قرار است در اختیار استفاده کنندگان خود بگذارد بزنیم. 
گوگل هم اکنون پروژه تولید این عینک ها را Project Glass نام گذاری کرده است و از کاربران خود می خواهد تا می توانند پیشنهاد های جدیدی برای افزایش کارایی این عینک های هوشمند بدهند.
این عینک ها از دیگر سرویس های ارائه شده توسط کمپانی گوگل مانند شبکه مجازی گوگل پلاس ، نقشه گوگل ، سرویس تشخیص گفتار ، گوگل موزیک ، تقویم گوگل و … استفاده می کند و برای پردازش اطلاعات بعید نیست تصمیم گرفته شود از سیستم عامل اندروید استفاده شود. گوگل با توسعه سرویس های مختلف هم اکنون قدرت انجام پروژه های زیادی را دارد که هر کدام از آن ها می توانند به تحولات بزرگی در تکنولوژی تبدیل شوند.
در واقع هر آنچه که شما می‌گویید، می‌بینید، میشنوید و انجام می‌دهید تماما قابل پایش و جاسوسی می‌شوند. این عینک تداعی کننده فیلم ترمیناتور است که بازیگر نقش اول آن آرنولد شوارتزینگر با عینکی شبیه عینک گوگل به پردازش و شناسایی محیط اطراف خود می‌پرداخت.
گرچه می توان بروز و ظهور فناوری های نوین را در راستای تحول زندگی بشر و آسان کردن شرایط زندگی نیز تفسیر کرد، اما این مسئله نباید منجر به نادیده انگاشتن یا ساده نگریستن به تهدیدات همراه با این فناوری ها شود.
آگاهی از وجود تهدیداتی که همراه با ابزارهای نوین زندگی می تواند حریم خصوصی ما را نقض کند، موجب هوشیاری بیشتر ما در استفاده از این فناوری ها خواهد شد.
حتی با حذف احتمال دسترسی سازمان های اطلاعاتی و نفوذ آن ها به سیستم های هوشمندی که بطور روزمره استفاده می کنیم – از قبیل تلفن همراه، مانیتور، لپ تاپ و تلویزیون های هوشمند -، این احتمال قوی تر همواره پابرجاست که شرکت سازنده این ابزارها به راحتی قادر به کنترل، پایش و ذخیره اطلاعات پیرامون این دستگاه ها هستند و هیچ تضمینی هم برای حفظ حریم مصرف کنندگان وجود نداشته و نخواهد داشت.
همانند تهدیدات سایبری و لزوم چاره اندیشی برای به حداقل رساندن خطرات آن با طراحی های بومی و مستقل از شبکه جهانی، باید راه کاری هم برای مقابله با تهدیدات نوین و ورود ابزارهای جاسوسی به زوایای زندگی مردم یافت تا آنچه امروز به عنوان نقض حریم خصوصی دامنگیر بسیاری از شهروندان اروپایی و آمریکایی شده است، گریبان مصرف کنندگان آن در کشور را نگیرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 83
  • بازدید سال : 281
  • بازدید کلی : 4,786