loading...
ღღღ ۩۩๑رازهاى شيطان پرستان๑۩۩ ღღღ
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ hedayat εїз بازدید : 25 یکشنبه 05 خرداد 1392 نظرات (0)

مرز میان دو دریا

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مرز میان دو دریا:

در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توانید به چشم دید، این شمالی ترین شهر دانمارکیهاست، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال بهم می پیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این راستا بوجود می آید.و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.
سورة مبارکه الرحمن
مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (۱۹) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (۲۰) فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (۲۱) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (۲۲)
۱۹ دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.۲۰ اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.۲۱ پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مىکنید؟ ۲۲ از آن دو، مروارید و مرجان خارج می شود.
سوره مبارکه فرقان آیه ۵۳:
« و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»
و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.سوره مبارکه فاطر آیه ۱۲:وَمَا یَسْتَوِی الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن کُلٍّ تَأْکُلُونَ لَحْمًا طَرِیًّا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْیَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْکَ فِیهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ
این دو دریا یکسان نیستند: یکی آبش شیرین و گواراست و یکی شور و تلخ، از هر دو گوشت تازه می خورید، و از آنها چیزهایی برای آرایش تن خویش بیرون می کشید و می بینی که کشتی ها برای یافتن روزی و غنیمت، آب را می شکافند و پیش می روند، باشد که سپاسگزار باشید.سوره مبارکه نمل آیه ۶۱:
اَمَّنْ جَعَلَ الْاَرْضَ قَرَارًا وَ جَعَلَ خِلالَهَا اَنْهَارًا وَ جَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ وَ جَعَلَ بَینَ الْبَحْرَیْنِ حَاجِزًا ءَاِلهٌ مَعَ اللهِ بَلْ اَکْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ ﴿۶۱﴾
[آیا شریکانى که مىپندارند بهتر است] یا آن کس که زمین را قرارگاهى ساخت و در آن رودها پدید آورد و براى آن، کوهها را [مانند لنگر] قرار داد، و میان دو دریا برزخى گذاشت؟ آیا معبودى با خداست؟ [نه،] بلکه بیشترشان نمىدانند

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ hedayat εїз بازدید : 29 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (1)

ست رهـــــــــــام + هدایــــت+ امـیر عــلی | ( نظر بدهید )


شبهه : خلقت حوا

بسم الله الرحمن الرحیم

شبهه : خلقت حوا 

در آیه اول سوره نساء آمده است :

 

وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا 

 

خداوند از آدم ، حوا را خلق کرده است ، آیا واقعا خاک کم آمده بود که خداوند از دنده چپ حضرت آدم ، حوا را خلق کرده ؟؟

 

جواب : 

 

نظریه خلقت حوا از دنده چپ حضرت آدم ، نظریه بعضی از مفسرین اهل سنت است نه مفسرین شیعه ، چرا که در تفاسیر شیعی ، هم روایات فراوانی دال بر رد این عقیده وجود دارد و هم برداشت ادبی مفسرین شیعه از آیه شریفه ، نفی این عقیده را در پی دارد.

 

فردی خدمت امام باقر (ع) رسید و عرض کرد ، آیا واقعا خداوند حوا را از دنده چپ آدم آفرید ؟ حضرت بر آشفته شدند و فرمودند : سبحان الله ، آیا کسی میتواند بگوید که خداوند توان آنرا نداشت که همسر آدم را از غیر از دنده ی او خلق کند تا بهانه دست عیب جویان دهد که بگویند : بعضی از اجزای آدم با بعضی دیگر ازدواج نمود !! سپس فرمود : (( خداوند بعد از آفرینش آدم ، حوا را به صورت تازه و نو از خاک پدید آورد )) “علل الشرایع ص۱۷″

 

مفسرین اهل سنت می گویند : در آیه “وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا ” حرف ” من ” در ” منها ” از نوع تبعیضیه می باشد بنابراین معنای آیه این است که : خاوند از بعضی از آدم ( یعنی از قسمت دنده چپ مثلا ) حوا را خلق کرد .

 

مفسرین شیعه میگویند : حرف ” من ” از نوع جنسیه می باشد . بنابراین معنی این است که خداوند از جنس آدم زوجش حوا را خلق کرد . و بحث دنده ی چپ در این معنی رد شده است .

 

مهم اینکه : نظریه ی خلقت حوا از دنده چپ آدم در اسطوره ها و افسانه های ملل مختلف وجود داشته که متاسفانه این عقیده توسط نویسندگان تورات به متن این کتاب نیز راه یافته ، در تورات پیرامون خلق حوا امده است :

 

خداوند خوابی گران بر آدم مستولی گردانید تا بخفت و یکی از دنده های اورا گرفت و گوشت در جایش پر کرد و خداوند آن دنده را که از آدم گرفته بود ، زنی بنا کرد !! (تورات ، سفر پیدایش ۱۸/۲ – ۲۵ )

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ hedayat εїз بازدید : 23 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)

 مولود کعبه

بسم الله الرحمن الرحیم

 مولود کعبه:

سالروز میلاد متولد شده در کعبه و جای گرفته در قلبها حضرت امیرالمونین علی (علیه السلام) بر تمام دوست دارنش مبارک باد…

 

روز پدر و روز مرد و “مردانگی” بر همگان مبارک باد…

 

منظر چشمان علی(ع)

 

دل تنگم گذرش بر در این خانه کند تا که آن روح خدا درد دلم چاره کند او که یک گوشه ی چشمش غم عالم ببرد شود آیا که نــظــر بـر مـن دیــوانه کــند شــب و روز و مـه و ســالم بـه هــدر چه کنم شمس زمین کار مرا ساده کند بارالـها به همه مـنـزلت آل رســـول نکند خصم علی برتنمان خرقه کند این باشد و مـن دانم و یــزدان نُـخـــست بر پای علی هر ملکی پیش خدا سجده کند به خدا قائلم و شرک وه را می نکنم چه شود شاه نجف بند دلم پاره کند به سما وصل شوم راه ملائک بروم اگر آن شیرخدا بر نفسم سایه کند عالــم ذر به نظر مـنظـر چشمــان علیــست کین چنین ذات علی بر همه جا سلطه کند لحظه لحظه قفس مرغ دلم باز شود نفحاتی ز نسیمش گره ها وا به کند حرف آخر بنویسم به همه عُشاقش حوض کوثر رخ او برهمه مان جلوه کند

 

شعری از برادر خوبم اقای موسی شیرالی

 

“قلم یار”

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ hedayat εїз بازدید : 32 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)

نظم نوین جهانی

بسم الله الرحمن الرحیم

نظم نوین جهانی:

عبارت لاتین Novus ordo seclorum که بر پشت نشان بزرگ ایالات متحده آمریکا نقش بسته و یروی یک دلاری ایالات متحده آمریکا نیز موجود است.

 

اصطلاح نظم نوین جهانی (به انگلیسی: New World Order یا NWO)‏ به پیدایش حکومتی تمامیت‌خواه برای سلطه بر تمام دنیا اطلاق می‌گردد. درون‌مایهٔ معمول نظم نوین جهانی پایگاه سری قدرتی از نخبگان در نظر گرفته می‌شوند که لیست بلندبالایی از اقداماتی که باید در سطح جهان انجام دهند در دست دارند و در حال دسیسه‌چینی برای حاکمیت بر جهان از طریق یک حکومت جهانی اقتدارگرا و قدرت‌طلب هستند؛ حکومتی که جایگزین حاکمیت تمامی کشورهای مستقل جهان شود.

 

نظم نوین جهانی به پروپاگاندایی که در راستای القای برقراری حکومت جهانی به عنوان نقطهٔ عطف پیشرف تاریخ و حد اعلای آن انجام می‌گیرد نیز اطلاق می‌شود. طرح‌ریزی رخدادهای مهمی در سیاست و اقتصاد جهان به گروه‌های تأثیرگذار کوچکی نسبت داده می‌شوند که از طریق سازمان‌های صوری متعددی انجام می‌گیرند.

 

تلاش برای تسلط بر جهان از جانب گروه‌های سیاسی و سری کوچک طی حوادث تاریخی و کنونی متعدد، جزئی از نقشهٔ دست‌یابی به سلطهٔ جهانی در نظر گرفته شده‌اند.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 239
  • بازدید کلی : 4,744